הביטוח הלאומי מצליח לשבור גם את האמיצים שבלוחמי השייטת

סיפורו של ירון קיסר, מתוך קבוצת הפייסבוק "דרישת חוק בכנסת להעלאת כל קצבאות ביטוח לאומי לקיום בכבוד"

חמש ועדות של הביטוח הלאומי קבעו לי אחוזי נכות ושר"ם, כמובן הרבה יותר נמוך מהמגיע לי, מבלי שנבדקתי אפילו בדיקה אחת, לא גופנית ולא תיפקודית, בלי לטרוח לקרוא בכלל מה שהרופא שלי או אני כתבנו או אמרתי. כאשר אנחנו שומעים את המונח "ועדה" אנחנו מבינים שמדובר בלפחות שלושה רופאים, שיבדקו גופנית ותפקודית ויתייחסו למה שכותבים הרופא והחולה. אז זהו, שלא. אצלם ועדה זאת אחות ראשית אטומה שלא שמעה מימיה על השייטת או על הקישון. היא ישבה מולי מרחוק, הסתכלה עלי ואני הסתכלתי עליה.

בסוף פסקה: "אתה יכול לצחצח שינים, אתה יכול לדבר". אגב, לא אמרתי מילה, אני לא יודע איך היא ידעה שאני יכול לדבר. "ואתה יכול לאכול לבד." פסקה והלכה וקיבלתי תשובה שלילית. החוק שלהם אומר שברגע שהיא פסקה, אסור לך לערער לפני שחולפים לפחות שישה חודשים. כאשר ערערתי, הגיעה אותה אחת על תקן של ועדה. שאני אערער עליה בפניה? כמובן שקיבלתי תשובה שלילית.

רוצים את הסיפור המלא? זה הולך ומשתפר. אז ככה: אחרי שנדחיתי סתם בשתי עאלק-ועדות כשממתינים חצי שנה בין ועדה לועדה, התייאשתי עד שמישהי יזמה שאגיע לח"כ חיים כץ מהליכוד, יו"ר ועדת הרווחה בכנסת. עו"ד קורל מטעמו, בחורה נמרצת שהייתה גם קצינה בצבא, צרחה על מנכ"ל ביטוח לאומי, על מנכ"ל משרד הבריאות ועל משרד הבטחון. בעקרון די ציפצפו עליה, רק הביטוח הלאומי קצת נבהלו. המנכ"ל מינה איזו מנהלת תקציבים – לא יודע מה היא בדיוק, הם לא ברורים – שתתעסק איתי.

תוך כמה ימים סידרה לי ועדה – לא חצי שנה, כמה ימים. באה אותה אחות מאז, אחות ראשית, אל הועדה ודחתה אותי. קורל צורחת ומקבלת תוך כמה ימים ועדה לערעור על הועדה הזאת – לא חצי שנה, כמה ימים. ומי הועדה שבפניה את מערערת? צדקת אחותי, היא עצמה. את קולטת? את מערערת עליה בפניה. כמובן שקיבלתי תשובה שלילית בדואר. עוד פעם קורל, עוד פעם צעקות, תוך שלושה ימים, ביום שישי, עוד עאלק ועדה. לא חצי שנה, כמה ימים.

הפעם גם אחות ראשית, לא שלושה רופאים, הפעם קצת יותר נורמלית, שמעה על השייטת, שמעה על הקישון, כמובן ששמרה ממני מרחק ולא בדקה אותי לא גופנית ולא תפקודית. הפעם התשובה בדואר הייתה שונה: העלו לי את אחוזי הנכות מ 75% ל 78% ונתנו לי שר"ם (מטפלת) 50%: זה מעמד בו אני מוכר לפחות כסיעודי, אבל זה עבודה בעיניים. מה את מבינה מ 50% שר"ם? שזה 50% מעלות התשלום למטפלת? הצחקת אותם. זה כסף בגובה 50% מגובה הקצבה למטרת מטפלת. אם הקצבה 2400 ש"ח- את מקבלת 1200 ש"ח לשכירת מטפלת. אבל כמה עולה מטפלת? בערך 6000 ש"ח לחודש. הלו, אני ערירי, חי רק על קצבת ביטוח לאומי של 2400 ש"ח. מאיפה אני אביא את ההפרש?

זה עוד לא הכל, ה-50% שר"מ מבטל אוטומטית את המנקה שהייתה לי, שעתים בשבוע מהרווחה של העיריה. בקיצור משחק על סכום אפס. התקשרתי לביטוח לאומי ואמרתי לפקידה "מה זה צריך להיות?" היא אומרת לי בלי להתבלבל: "למה גילית לעיריה?" אמרתי לה, "מה זאת אומרת, למה גיליתי לעיריה, קודם כל אני אדם ישר והגון, שנית, אם לא הייתי מגלה והם היו מגלים היו מחייבים אותי עם ריבית והצמדה. דבר נוסף, יש 50% שר"ם אבל אי אפשר לשכור חצי או רבע מטפלת". אז שורה אחרונה, אני לא יכול להתרחץ או לקצוץ ציפרנים או עוד פעולות בסיסיות אלא אם כן כל קורא יתנדב לשעה שעתיים.

מחשבה אחת על “הביטוח הלאומי מצליח לשבור גם את האמיצים שבלוחמי השייטת

  1. מדינת ישראל מחויבת לבדוק ולנטר חומרים רעילים בילתי פריקים שמסכנים את בריאות הציבור וגרמו בהתאם לדו"ח של משרד הבריאות לעליה בתחלואה…..
    בהתאם לתקנות בינלאומיות אמנת שטוקהולם ותקנות OECD חייבים לנטר את החומרים הרעילים במדיומים סביבתיים (הקישון….) במזון ובנוזלי גוף.
    טוקסינים מסוכנים נמצאו בחלב מרפתות במפרץ חיפה ….. כלומר הרעילות חדרה גם לשרשרת המזון …. וכמובן הזיהום נחשף במפרץ חיפה ובמוקדים נוספים בארץ.
    לפרטים נוספים ניתן לפנות לאורנה בר לב בפייסבוק

להשאיר תגובה

