המרדף אחרי הטפסים

נתקבל במייל מאת: הדס

לאחרונה קיבלתי מכתב מאיים מהביטוח הלאומי, המתריע בפני כי יש לי חוב בגין אי-תשלום במשך יותר משנה.

למזלי, נותרתי רגועה כי לאורך כל התקופה המדוברת הייתי מועסקת ושילמתי באופן סדיר ביטוח לאומי, והיה לי ברור כי הנושא פשוט לא מעודכן במערכת (מסתבר שהמעסיק גובה את המס, ומחוייב לדווח ולהעבירו לביטוח הלאומי רק אחת לשנתיים, כך שבאישור חוקי אתה כשכיר קטן יכול ליפול בין הכסאות ולקבל איומים שכאלה…)

ופה התחילה הסאגה – אחרי שביררתי ונעניתי כי עלי לשלוח את טפסי המשכורת הרלוונטיים בפקס או בדואר, עשיתי זאת בשני האופנים – שלחתי פקס ודואר רשום.

במקביל, המעסיק הקודם כנראה העביר להם עדכון לגבי שנת 2011, אז קיבלתי מכתב חדש שחובי קטן משמעותית, אך הוא עדיין קיים.

שלחתי שוב הטפסים הרלוונטיים, ובבדיקה היום, כשבוע ויותר אחרי שקיבלתי אישור שהדואר הרשום נמסר ליעדו, התקשרתי לברר האם עודכנו הפרטים במערכת.

משום מה, למרות האישור שקיבלתי מהדואר, לא מתועדת קבלת דואר רשום ממני, וכמובן שהחוב לא התעדכן.

יתרה מזאת, מסתבר שהוא גדל, כי אני משום מה מעודכנת אצלם במחשב כמי שלא עובדת כרגע (זאת למרות שלא הייתי מובטלת או לא מועסקת אפילו לא דקה בשנים האחרונות).

אחרי מספר שיחות מתסכלות הבנתי היום בסיוע המוקדנית כי עלי למלא את טופס 6131 (הצהרת תעסוקה) באתר שלהם, ולשלוח אותו ביחד עם טפסי המשכורת הרלוונטיים. רק אז, המערכת תתעדכן שאני שכירה פעילה ולא מחוסרת תעסוקה, ויפסיקו לאיים עלי בחובות בדיוניים.

אממה – באתר הביטוח הלאומי לא קיים כזה טופס. בשיחה חוזרת עם נציג הוא כמעט קרא לי מטומטמת שאני לא מוצאת אותו, אבל מה לעשות – אין. אז ביקשתי שישלחו אלי את הטופס במייל או בפקס.

אבל הביטוח הלאומי של מדינת ישראל עוד לא שמע על ההמצאה המתקדמת הזו – לקבל פקסים הם יכולים, אבל לא לשלוח לאזרח הקטן. על מערכת מיילים בכלל עוד לא שמעו שם…

אז עכשיו אני ממתינה שהטופס המובטח ישלח אלי על מנת למלאו, לצרפו להוכחות טפסי המשכורות שלי, ולוודא כמה ימים אח"כ שהכל נקלט במערכת ואני נטולת חובות. למזלי אני צעירה יחסית, יש לי את כל המסמכים וההוכחות, ויש לי סבלנות של פיל.

זה אולי נשמע נושא קטן וחסר חשיבות לעומת הסיפורים האיומים וקורעי הלב של קודמיי, אבל כמה שזה קטן, מסתבר שזה כ"כ שכיח….

אז לא להתייאש, ולשמור טפסי משכורת וטפסי 106 כמה שנים אחורה!

מחשבה אחת על “המרדף אחרי הטפסים

להשאיר תגובה

