אזרחים שעליהם מוטלת הוכחת נכותם

 מתוך הבלוג של חנה שביט

אדוני ראש הממשלה מר ביבי נתניהו,

במשך 39 שנים עסקתי במלאכת החינוך וההוראה במגוון תפקידים. למדתי, השתלמתי, חייתי ונשמתי את מערכת החינוך.

כמו במרוץ למרחקים ארוכים, אנחנו מגיעים בחיים לאיזה שהוא קו גמר. קצת עייפים, ומאוד סחוטים.

רצה הגורל, ובקו הגמר שלי קרסתי מבחינה רפואית.יום אחד ב 24 בספטמבר 2010 במהלך שיעור.

 אני מתבוננת  אחורה, ובוחנת את הדרך הארוכה שעברתי. רואה  איך התחלתי ואיך אני מסיימת – והדרך מפרכת, משפילה וכואבת. לא כך דמיינתי את סוף הקריירה המאומצת שלי.

אדוני ראש הממשלה. אני רוצה לשתף אותך בקצרה בדרך מפרכת זו ולעורר אותך לחשוב האם הגיוני שעלי לעבור דרך זו? האם על כולנו, עובדי המגזר הציבורי בעיקר, לעבור דרך זו? מדובר בהשפלה ובזבוז כספי ציבור.

הופנתי לבדיקות רבות, בהן צילומי רנטגן, C.T.  התיק הרפואי שלי הועבר לרופא תעסוקתי אשר קבע כי אינני כשרה לעבוד וקבע כי אנצל ימי מחלה עד צאתי לפנסייה.

לתומי  חשבתי שבכך סיימתי את עבודתי.

למרבה הפתעתי, משרד החינוך הפנה אותי לחמש (!) וועדות במשרד הבריאות.

מדוע??? האם לא די בבדיקות שנעשו? בחוות דעת מקצועיות של קולגות מובילות ומוכרות בתחום הרפואה? האם על פי התיק הרפואי שלי לא ניתן לקבוע את אחוזי הנכות?

 

ורק על מנת שתבין במה מדובר: בכל וועדה נבדקתי כחמש דקות! רישום הפרוטוקול לקח כ 10 דקות. הבדיקות היו משפילות שכן לא נעשו בתנאי מרפאה. באחת הבדיקות נאלצתי לעמוד בפני רופא בלבוש מינימאלי ולהוכיח שיש לי מגבלה גופנית. בוועדה אחרת הרופא אחר איחר בשעתיים וחצי לוועדה. כשביקשתי ללכת היות והרופא לא הגיע התשובה שקבלתי הייתה "תקבלי קנס". אחרי שכבר התחילה הוועדה הזו הרופא, בזמן הבדיקה, שוחח בטלפון שיחה אישית. אחסוך ממך את הפרטים של שאר הבדיקות המשפילות  הפוגעות בכבוד האדם.

אדוני ראש הממשלה: האם מקרה זה אין בו בזבוז כספי ציבור??? תשלום לרופאים, יו"ר וועדה, פקידה, קלדנית. הרי יש תיק רפואי, צילומים, מדוע לא די בכך?

עפ"י החוק נדרשתי ע"י משרד החינוך לפנות לביטוח הדדי ולביטוח לאומי. לתומי, חשבתי כי מסקנות הוועדות של משרד הבריאות וקביעת אחוזי נכות יועברו לביטוח לאומי. הרי הם כללו את התיק הרפואי הראשוני.

אך לא!!! עוד חמש (!) וועדות בביטוח לאומי ע"י רופאים שונים.

מדוע? האם רופאי הביטוח הלאומי יקבעו אחוזי נכות שונים מאלה שנקבעו ע"י רופאי משרד הבריאות? ומדוע עלי שוב לעבור את החוויות המשפילות הללו? שוב, בזבוז כספי ציבור, רופאים, יו"ר וועדה, פקיד/ה  וכו'. בכל הוועדות התבוננתי באזרחים המגיעים ועליהם מוטלת הוכחת נכותם. מסע עצוב ביותר.

אדוני ראש הממשלה. לא כך חלמתי ותכננתי  לסיים את עבודת החינוך, בחדרי וועדות רפואיות. בוודאי גם אזרחים נוספים המגיעים לאותן וועדות לא קיוו לסיים כך את עבודתם.

כאזרחית במדינת ישראל כואב לי על בזבוז כספי ציבור בתחום זה. הרי כאן ניתן לקצץ מבלי להכאיב, הלא כך? ולמה להשפיל אנשים בסוף הקריירה? את מיטב שנותינו השקענו בארץ הזו.

בתקווה שנושא וועדות רפואיות ייבדק לעומקו של עניין .

על תשומת לבך אודה אישית. בטוחה אני  שאזרחים נוספים יודו.

בכבוד רב

חנה שביט

להשאיר תגובה

