הביטוח הלאומי עושק גם ילדה יתומה

נתקבל במייל מאת: עופרי

פשוט לא להאמין… אני אם גרושה כבר 7 שנים שמקבלת מזונות דרך הביטוח הלאומי מאז הגירושים. אביה של בתי לא היה בקשר איתנו בשנים האחרונות, ולא ידענו היכן הוא. לפני כחודש, אני רואה באתר של ביטוח לאומי שיש לי פתאום, ביום בהיר אחד, חוב של כמה אלפי שקלים!

התקשרתי ובררתי מה מהות החוב והוסבר לי כי ביטוח לאומי קיבל רישום לפיו הגרוש שלי, אביה של ביתי, נפטר בשנת 2007.
זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על כך , ולאחר ברור ברשויות השונות הוסבר לי כי מאחר ואני גרושה- אין שום חובת הודעה, כך שאילולי הביטוח הלאומי, לא אני ולא בתי היינו יודעות על מות אביה עד לרגע זה!!
בחזרה לחוב…. הסבירו לי כי החוב נוצר מאחר ולקחו לי את קצבת המזונות רטרואקטיבית מאז שנת 2007 ועד עכשיו.

נאמר לי כי בתי, מאחר והיא יתומה מאב, זכאית לקצבת שארים, וכששאלתי על קבלת קצבה רטרואקטיבית, נאמר לי כי הביטוח לאומי משלם רק שנה אחורה ולגבי 4 השנים האחרות, המקרה "ייבדק לגופו".
אם כך- לקחת קצבה רטרואקטיבית- את זה עושים מייד ואפילו לא טורחים להודיע על כך, אבל קבלת קצבה רטרואקטיבית- ממש לא.

ומה בינתיים?
אין מזונות, אין שארים ויש חוב אחד גדול שיתחילו לקזז מקצבת הילדים הזעומה.
עד כמה אין גבולות למדינה הזאת, מילא אנשים מבוגרים שעוד יכולים לעשות משהו ולהשמיע את קולם, אבל לנהוג כך בילדה יתומה זו ממש חציית כל הגבולות, התנהלות מבישה ובזויה.
ואני חייבת לציין גם את משרד הפנים חיפה, שמה שהם עשו לנו עוד יותר לא יאומן- לאחרונה ביקשתי להוציא לבתי דרכון, מסיבות רפואיות, ובמשרד הפנים לא הסכימו להנפיק לנו דרכון ללא חתימת האב (שכפי שכבר ציינתי, נפטר ב- 2007, ולא ידענו על כך), ושלחו אותי לבית משפט לענייני משפחה לקבלת פסק דין להוצאת דרכון ללא חתימת אב. כמובן שתהליך זה עלה כמה מאות שקלים ורק לאחר פסק הדין, לפני שבוע קיבלנו את הדרכון המיוחל (אחרי כמעט חצי שנה).

ולא רק זה, אלא שכשנודע לנו על מות אביה של בתי, רציתי לקבל תעודת פטירה שלו על מנת שנדע היכן הוא נקבר, והפקידה אמרה לי כי מאחר ואני גרושה היא לא תיתן לי בכלל פרטים, הסברתי לה שהבת היחידה של הנפטר רוצה לדעת היכן קבור אביה ולשם כך זקוקה לתעודת הפטירה, הפקידה חשבה רגע ואמרה לי שהיא רוצה לדבר עם הילדה (בת 11 בלבד!!), תחקרה אותה על אביה, פרטים מזהים וכדומה, ולבסוף שאלה אותה כמה העתקים של תעודת הפטירה של אביה היא רוצה ושהיא תשלח אליה בדואר…
ואם אתם קוראים את זה וחושבים איזה מסכנות אנחנו, רק תזכרו שמחר זה אתם וילדיכם שיגיעו לסיטואציה הזו (כמובן שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שאנחנו עברנו), כי ככה מתנהלת המדינה!

היום זה אנחנו , מחר אלה ילדינו שיסבלו, והנה כבר הגיע יום המחר. המחר זה עכשיו.

להשאיר תגובה

