מענק לימודים לילד? תביאי אישור מבית חולים על תרומת זרע!

דנית, בת 37, שמבקשת לממש את זכותה לקבלת מענק ללימודים עבור ילד בבית ספר בגילאים 6-14.
"אני אמא לילד שעולה לכיתה א' . הורדתי מהאתר של ביטוח לאומי את הטפסים הרלוונטים ושלחתי . לאחר מספר ימים התקבלה שיחת טלפון מנציגת ביטוח לאומי אשר קיבלה את הטפסים.
הגברת שאלה מדוע אין פרטי אב בבקשה למענק. עניתי לה שאין אצלנו אב ושאני יחידנית. היא שאלה-מה זאת אומרת אומרת שאין אב, ואם יש אבא והוא לא רשום כי אני רוצה להנות מהנחות כיחידנית,

או שהבאתי את ילדי דרך בנק הזרע מטיפולים ואז אני צריכה להביא אישור מביה"ח על כך שהריתי מתרומת זרע.

אמרתי לה-שוב-שאני יחידנית ואין לילדי אב.
(ידוע לי) שנשים גרושות מקבלות את המענק ויחידניות רבות שאני מכירה -הגישו טפסים וקיבלו-ללא אישור על מבחנת הזרע .
(אמרתי לה) שזו דרישה הזויה ושאני בשוק שמבקשים זאת. ומה אם הריתי מסטוץ עם זקן בן 80 שהלך לעולמו?-שאביא אישור מחברה קדישא???
היא ענתה שאם אני רוצה לקבל את המענק, עבור בני ושהבקשה לא תעוכב, שאביא לה אישור מביה"ח.
אמרתי לה שאני דורשת שתעביר את הטפסים הלאה לטיפול ושאני מבקשת לקבל את הדרישה הזו של ביטוח לאומי בפקס. הפקס טרם הגיע.

הפרטים נלקחו מהודעה שפורסמה בפורום אמהות יחידניות מבחירה בתפוז.

4 מחשבות על “מענק לימודים לילד? תביאי אישור מבית חולים על תרומת זרע!

  1. נשמע לי הזוי לחלוטין המקרה. לא מבינה באמת מה זה רלבנטי. הגברת טענה שהיא אם יחידנית ולביטוח הלאומי זה אמור להספיק. מה זה מעניין מיהו אביו של הילד? מה זה משנה אם זה מסטוץ, תרומת זרע או השד יודע מה?
    לפעמים הקשיים שמערימים והבקשות המוזרות שמבקשים פשוט לא ייאמנו ופשוט סתם מערימות קשיים.

  2. תגידי לה שהאב לא ידוע. אם היא תמשיך להתעקש תאמרי לה שאנסו אותך 20 סודנים בתחנה המרכזית בלילה, ואם היא רוצה למצוא את האבא, שתחפש שם. נראה אם היא תמשיך להתעניין מי האב.

  3. לא ממש ברור לי מה הקשר בין מענק לימודים לילד לבין איך הילד הגיע לעולם, אם מתרומת זרע או כל דרך אחרת.
    לפעמים אנחנו נתקלים במקרים ממש מוזרים,הזויים ולא הגיוניים ומעל הכול מרגיזים מאוד.
    צריך ללכת עם זה עד הסוף ולא לוותר.

  4. הדרישה הזאת מוכרת לי. אני גרושה, כשהתגרשתי היתה לי ילדה אחת ולאחר מספר שנים ילדתי בת נוספת מבנק הזרע. בשנה בה ילדתי את בתי השניה ביטוח לאומי הפסיק את המענק עבור הבת הגדולה (כמובן בלי שום הודעה) בטענה שאם ילדתי כנראה יש לי בן זוג. הם רצו שאני אוכיח שאין לי בן זוג ודרשו מכתב מבנק הזרע. סירבתי בטענה שזו חדירה לפרטיות ושאם הם רוצים הם יכולים לשים מעקב. בסופו של דבר הם שלמו את המענק והיום אני מקבלת גם מענק עבור בתי השניה

להשאיר תגובה

