150,00 ש"ח חוב לביטוח הלאומי, בשל העובדה שחליתי בסרטן

התקבל במייל, מאת: יעל
כבר שנים רבות אני מתמודדת עם מחלת סרטן. עוברת כל הזמן טיפולים מטיפולים שונים, בהפסקות קצרות בין טיפול כימי לבין הקרנות לבין טיפול הורמונלי, וחוזר חלילה. רוב השנים לא רציתי לקבל שום דבר מהביטוח הלאומי, למרות שהיו תקופות שבבירור הייתי זקוקה וזכאית לסיוע, במיוחד בתקופות של כימותרפיה.
לפני ארבע שנים, כשמצבי הרפואי החמיר, הגשתי סוף סוף בקשה לקבלת קצבת נכות, ובקשתי נתקבלה. מאז, קיבלתי בכל חודש כ-3000 ש"ח מהביטוח הלאומי. אני עצמאית, והכנסתי השתנתה מדי חודש בשנים הללו. היו תקופות בהן לא יכולתי לעבוד כלל, היו תקופות בהן עבדתי באופן סדיר יחסית, והיו תקופות בהן עבדתי באופן חלקי מאוד. בכל השנים שבהן אני מתמודדת עם המחלה, עבדתי הרבה פחות מאשר הייתי יכולה לעבוד אלמלא המחלה. מאז ומתמיד הייתה לי רואת חשבון, שדיווחה על כל הכנסותיי למס ההכנסה ולביטוח הלאומי. מדי פעם קיבלתי מכתבים מהביטוח הלאומי לגבי תשלומי המקדמות, בהתאם להכנסות עליהן דיווחתי. לפני כחודשיים קיבלתי מכתב מהביטוח הלאומי שאומר כי מבדיקה שנערכה הסתבר שבכלל לא הייתי זכאית לקצבה כי סכום ההשתכרות שלי עולה במעט על הסכום אותו מותר שארוויח, ושאני חייבת לביטוח הלאומי… 150,000 ש"ח. הקצבה שלי נשללה מיד, וכן סכום של כ-5000 ש"ח של קצבת ילדים שמשום מה לא הועברה אלי מאז שבתי נולדה. מצבי הרפואי בימים אלה קריטי ממש, לא ברור איזה טיפולים אאלץ לעבור במאמץ להחלים.

כעת איני עובדת כלל, אך אני נאלצת להשקיע את מאמצי בניסיון להתמודד עם הגזירה האבסורדית הזו של הביטוח הלאומי. מעולם לא רציתי לקבל דבר מה שאינו מגיע לי, והנחתי שאם אני מקבלת קצבה, הרי שזו זכות ולא חסד, וודאי לא חוב שאני צוברת.

אוי לנו כי הפכנו למדינה שבה אנשים חולים ונכים מתמודדים עם מערכת לא אנושית וחסרת לב. אוי לנו, כי אותה שרירות הלב שאנו מפנים מזה שנים כלפי שכנינו וכלפי הגרים השוכנים בתוכנו, מופנית כעת כלפינו.

 

2 מחשבות על “150,00 ש"ח חוב לביטוח הלאומי, בשל העובדה שחליתי בסרטן

  1. כתבה קשה לקריאה. ברור לי שיש לא מעט טפילים במדינת ישראל שאינם עובדים ואינם משרתים בצבא ומקבלים את כל ההטבות. יש אנשים המתחזים לחולים ולנכים ומקבלים הטבות שאינן מגיעות להן. הביטוח הלאומי מתקשה לקבוע מי דובר אמת ומי לא, אך עדיין למה הגברת בכתבה לעיל צריכה להילחם במערכת על זכויותיה ועל מה שמגיע לה בזכות, בשעה שהיא צריכה להיאבק במחלה כל כך קשה? הגיע הזמן לעשות סדר, כל מי שלא תורם כלום ומתחזה שיפסיק לקבל הטבות, אלה שכן זקוקים לכך שיקבלו את המגיע להם.

  2. 27שנים שליח משיחרורי 3.4.09עברתי תאונת קטנוע עבודה מאז לפת לחם אחרי חיים טובים והגונים ביטוח לאומי ימח שמם מיגדל הזונחי בניזונחי מבוטכהם ליפני ניתוחיםושתלים בכפות ידי פוסט טראומה ptsd פיברומיאלגיה כסף לאטובוס להטעין חשמל בית ספר עוד יומים ואין לי איך למוריה ליקנות כל היום דיכאון ובכי הרוס גמור נפשית

להשאיר תגובה

