אז מי מכשיל אזרח שמנסה להסתדר בכוחות עצמו?

התקבל במייל, מאת: ענבל

אני ושני הבנים  שלי מקבלים  קיצבת ביטוח לאומי , קיצבת נכות.
בני הגיע לגיל 21 ביקש להשהות את הקצבה שלו כדי שיוכל לראות אם הוא יכול להסתדר לבד, ללא סיוע הביטוח הלאומי .במידה והוא ירגיש שקשה לו  הוא לא יצתרך לעבור את כל הבקשות הועדות שכלולות בלא מעט קשיים .  כל הועדות האלו עולות למדינה הרבה כסף, אולם לו  לא אישרו התשובה הייתה – מי שמקבל ביטוח לאומי לצמיתת לא יכול לבטל.

עכשיו הוא  משרת בצבא ומקבל קצבה, נאמר לנו בביטוח לאומי  שיחסוך לעצמו את הכסף לאחרי הצבא. הפחד שלנו הוא שפתאום הם יזכרו שנתנו את הכסף והייתה טעות ואז הם יבקשו אותו חזרה מה נעשה? זה שלא יודעים אם ומתי נצתרך להחזיר כסף זה מאוד בעיייתי כי היום הוא משתמש בכסף לשכר דירה במהלך  השירות. הוא חי בפחד מתמיד שפתאום הם יתעוררו  ויאמרו שהוא מקבל קיצבה שלא היה זכאי לה ואז לא יהיה לו איך להחזיר.

אחרי הצבא הוא רוצה לנסות להצליח ללא העזרה של הביטוח הלאומי ואם הוא לא יצליח ? לקצבת הנכות יש גם צדדים שליליים הם מגדירים את האדם ומאפשרים  לו לא להתמודד כי יש הכנסה. והוא רוצה לנסות להצליח.

הסיפור השני שלי  עוסק במערך  השיקום התעסוקתי.
"זכיתי" לעבור איבחון תעסוקתי בביטוח לאומי. למה במרכאות? כי הם לא קראו את התיק שלי לפני האיבחון.

ויש לי קושי  פיזי בכתיבה, נאלצתי לכתוב בכתב יד ולא באמצעות מחשב. דפים על דפים לכן עניתי בקצרה ופניתי למאבחנת שממש לא ענייתי אותה בבקשה לעזרה בתחום הכתיבה .שאלתי אם יש אפשרות לכתוב את החיבור שצריך להיות על עמוד וחצי במחשב, לא אישרו לי – אחר כך בסיכום נאמר לי שיש לי כושי בהבעה בכתב , כשיש לי יכולת ניסוח והבנה טובים, רק קושי פיזי לכתוב.

בנוסף , כאשר מקבלים את הסיכום הוא בעל פה  בלבד. לא מקבלים את דפי הסיכום  בכתב ואי אפשר להקליט את השיחה כדי לשמוע שוב.
נאמרו לי דברים ממש קשים לגבי אישיותי – המבחן ברובו הוא איבחון פסיכולוגי – כאשר ביקשתי לקבל את האיבחון – את דפי סיכום האיבחון – כדי לקרוא בשקט לא אישרו לי ביקשתי שיעבירו את הסיכום לפסיכולוגית המטפלת בי גם את זה לא הסכימו. בקיצור בזבוז גדול של כספי הציבור בכיתה היינו 4 אנשים מזגן על 19 מעלות 2 מאבחנות + פסיכולוגית 3 ימי איבחון 6 שעות כל יום תעשו חשבון ומה יצא מזה כלום.
אם הייתי מקבלת את דפי האיבחון והאיבחון הפסיכולוגי שנעשה לי אולי הייתי יכולה לעבוד על זה עם הפסיכולוגית שלי ולהתקדם אבל לא.
שרציתי ללמוד :כתיבה יוצרת, צילום, עיצוב גרפי .לא, לא אישרו לי אמרו לי ללכת ללמוד הנהלת חשבונות אבל אני לקויית למידה  ודיסקלקולית (לקות למידה ספציפית לתחום המתמטיקה)אני כבר בת 48 ויודעת שחשבון אני לא יודעת. מספרים אני קוראת הפוך אבל בגלל שלא כתבתי הרבה באיבחון זו התוצאה מיותר להגיד שאין לי בעיה בהבעה בכתב כאשר בעית הכתיבה נפתרת בהקלדה.

 

להשאיר תגובה

