הסבר פנייך לישראלי החוזר

התקבל במייל, מאת: חנה

אחי הגדול החליט לחזור ארצה לאחר שנים רבות בגולה.  הוא הגיע ארצה  במעמד של קטין חוזר (את סיפור הגעתו ארצה נשמור לאתר שיומצא עבור נפש בנפש).
לאחר כיומיים שהוא כאן (נחת ביום חמישי, ובסופ"ש משרדי הממשלה סגורים) ניגשנו להתחיל לטפל בבירוקרטיה. התחלנו ממשרד הפנים, הוצאת ת"ז, משום שבלי ת"ז אי אפשר לעשות כלום בארץ.

ניגשנו עם הת"ז לביטוח לאומי, הפקידה מסתכלת עליי, עליו ועל תעודת הזהות.
יש לך 2 ילדים? הוא עונה כן.
עוברת איתו על הפרטים בת"ז.
טוב, יש כאן בעייה, אתה חייב לנו 37000 ש"ח, עד שלא תשלם, אין מה לעשות.
אני : אבל הוא קטין חוזר, ויש את ההטבות כמו לא לשלם חובות לא קיימים, וגם אין תקופת המתנה של חצי שנה.
היא: לא יודעת, חכו פה.
כעבור חצי שעה היא  חוזרת, אין מה לעשות, צריך לשלם ואחר כך נסדר.
ניגשתי והוצאתי פתק חדש לנציג אחר.
נציג : יש לו 2 ילדים?
אני : כן.
נציג: טוב, אז ככה במערכת מופיעים לנו הילדים, אבל רשום שהם לא גרים עם האבא,
אני : איפה הם גרים?
נציג: אחד באילת והשני בנהריה.
אני : הם בני 4 ו 3, הם גרים עם אבא שלהם.
נציג: יש בעייה עם המערכת.
כעבור שעה ! של בדיקות וניסויים הוסר החוב, ואוחדו הילדים עם אביהם.
לאחר שבוע המתנה, ניגשנו לדואר להרשם לקופ"ח, כפי שהנחו אותנו בביטוח הלאומי.
דואר: אתם לא יכולים להרשם.
אני: למה?
דואר: יש לכם חוב של 84000 ש"ח.
אני : חסרת מילים.
שוב ביטוח לאומי : אין חוב.
אני : תוציא תדפיס.
הוא: לא יכול, אין אפשרות למסור מידע חסוי.
אני: אין קופ"ח!
הוא : כן, אני רואה שיש חוב של 67500 ש"ח.
אני: אם רק הסכומים היו יציבים, תסדרו את זה בבקשה. הילד צריך לראות רופא.
הוא: טופל.
לאחר 3 שבועות מתחילת התהליך, אכן נרשמנו לקופ"ח.
וזו רק סאגה אחת מול משרדי ממשלה שעברנו ב 4 שנים האחרונות.
ואני מרגישה ברת מזל שרק 3 שבועות.

מחשבה אחת על “הסבר פנייך לישראלי החוזר

  1. אני חיה למעלה מעשרים שנה בארה״ב ואני רוצה לאמר, שום דבר לא השתנה. אני עדיין זוכרת את גולדה מאיר והפנטרים השחורים משכונות מצוקה בירושלים ואת האוהלים בבת ים. לצערי אין לי סיבה להאמין שכל שינוי הולך להיעשות. תמיד ישבו במשרדי הממשלה אנשים שלא שמים קצוץ וכנראה לא מבינים בכלל מה רוצים מהם וכל אוכלי החינם שמשתכרים על חשבון הציבור.
    ההיסטוריה חוזרת על עצמה!
    כאשר אני קוראת את כל העוולות שנעשות לאזרחי המדינה אני מתמלאת בגועל וחלחלה ואני שמחה לדעת שאני לעולם לא אצטרך לראות את הפרצופים המכוערים של אנשי מס הכנסה, ביטוח לאומי ושאר החוליגנים. 

להשאיר תגובה

