שלושה דורות של נפגעות הביטוח הלאומי

נתקבל במייל מרוני:

סבתא:

היא כבר באזור ה80 של חייה. כבר לא בריאה, הולכת בקושי רב.
נתבקשה לארח בביתה נציגה של הביטוח הלאומי, זו נכנסה, ביקשה מסבתי לקום מהספה ולעשות סיבוב.
אמי שהייתה כדי לוודא הליך תקין הביטה בה בעוד רשמה משהו.
לא אושר סיוע וטיפול; טענו שהיא בסדר גמור.

אמא:
לקתה בסרטן + סיבוכים.
נאלצה לבוא שוב ושוב לועדות משפילות בעודה לא חשה בטוב.
הסיוע הגיע מאוחר משהו. גם הביטוח עשה קונצים עד שהועיל בטובו להחזיר קצת ממה שלקח כל השנים.

אני:
מאז שהשתחררתי מהצבא, אני מקבלת מדי שנתיים מכתבים על חובות.
למזלי אני תמיד אוספת את כל התלושים, רושמת הכל, יודעת מה עשיתי בכל שלב.
נאלצת שוב ושוב להוכיח שאיני חייבת כלום, שהמעסיק שילם, שאני שילמתי, שדיווחתי על תחילת וסיום תעסוקה.

הגוף הזה, הביטוח הלאומי, הוא לוקח ממך כסף כל חודש.
הגוף הזה לוקח יותר כסף ממי שלא עובד מאשר ממי שעובד, אין בזה הגיון.
הגוף הזה משפיל אותך, מטרטר אותך, מאבד את המסמכים שלך, שולח בשיטת מצליח חשבונות פיקטיביים.
הגוף הזה מתעמר בך כשאתה הכי צריך אותו.
זוהי ארץ אוכלת יושביה, כולנו חיות במשחטה הישראלית.

מחשבה אחת על “שלושה דורות של נפגעות הביטוח הלאומי

  1. קראתי את סיפור התינוק שנולד מת,מזעזע איזו אטימות יש לעובדים שם.
    גם אני נתקלתי בזה,חליתי בסרטן השחלה ונאמר לי מהעבודה ללכת אליהם לברר מה עלי לעשות מאחר שיצאתי מהעבודה לפנסיה בריאותית .הגעתי אליהם בזמן חיכיתי הייתי בכאבי תופת ברכים,גב ידים אחרי כימוטרפיה הכל נפגע במיוחד אם אלו כאבים שסבלת מהם לפני המחלה
    לי היה אז ועדין יש פיברומיאלגיה ואת זה לא מכירים שם,זו מחלה שהחולות(כן80% נשים) יכולות להיות מנותקות לבית ואפילו למיטה לימים ואפילו חודשים הן אין שם דבר. אורטופד לא התיחס,אף אוזן גרון זה שום דברשמעתי שהיתה גרועה …..והכי גרוע כשנכנסתי לפנימאית היא צעקה עלי כן הרימה קולה,למה באתי רק עכשיו שסיימתי טיפולים. הייתי במצב רע ולבוא אליהם חולה רק היה מחמיר את מצבי .את זאת הבנתי בדיעבד .כמובן לא יצא כלום לא רציתי להכנס אליהם יותר ולא רציתי לשחק אותה מתה.רק אז שמים לב אליך ראיתי אנשים לפני הכניסהלחדר פתאום זקוקים למשל הליכה,או גרב לברך.אני גם זוכרת חבר שאמר לי לאחר תאונה שלו כשסיפרתי לו שאני הולכת אליהם,אמר לי עשו טובה שירפו את המקום.

להשאיר תגובה

