המדינה אינה אחראית לכישלונות המקצועיים שלך והיא לא חייבת לך כלום!

נתקבל במייל, מאת:ברק

המקרה שלי אירע דווקא בלשכת התעסוקה בבני ברק. אני לומד לתואר מתקדם באוניברסיטה ובמקביל עושה תעודת הוראה. עד עכשיו היתה לי מלגה, לא גבוהה, שאפשרה לי לעזור בפרנסת משפחתי (אשה וילד).

השנה  הופסקה המלגה. בשל עומס הלימודים בשני המסלולים התקשיתי למצוא עבודה. ניגשתי ללשכת התעסוקה בבני ברק, לפקידה שאחראית על הסבת אקדמאים. שאלתי אותה אם יש אפשרות לקבל עזרה זמנית, אולי הפניה לביטוח הלאומי. בעצם באתי לברר ולשאול איך אני יכול לקבל איזושהי עזרה זמנית.

תשובתה היתה כזו: "המדינה אינה אחראית לכישלונות המקצועיים שלך והיא לא חייבת לך כלום! אתה לא יכול לצפות ממנה שתפרנס אותך". התשובה הזו הכניסה אותי להלם גמור. פשוט קמתי ועזבתי עם פנים אדומות מבושה. אפילו לא העזתי לספר את תשובתה לאשתי.
יש לציין שזה המפגש הראשון שלי עם סיטואציה כזו. אני אזרח נורמטיבי, עשיתי צבא, עושה מילואים, משלם מיסים ואפילו מוכר כיתום במשרד הביטחון (אבי עבד שם הרבה שנים). חוץ מזה, במהלך הלימודים תמיד עבדתי במספר עבודות במקביל, ופשוט באתי כדי לקבל מידע איך לעבור את חצי השנה שנותרה עד שאתחיל לעבוד בהוראה.

התשובה מרתיחה פי שנים כי ניתנה בסניף השוכן בלב בני ברק, ומשרת בעיקר אוכלוסיה חרדית לה לכאורה המדינה "חייבת הרבה פחות" (אם להתבסס על דבריה של הפקידה) ובכל זאת נותנת להם הרבה יותר. בינתיים הסתדרתי, קיבלתי מלגת הצטיינות מהמכללה וממשרד החינוך, אבל התשובה שלה תלווה אותי עוד הרבה שנים.

אני יודע עכשיו בדיוק מה יקרה כשאהיה בצרה אמיתית ואזדקק לתמיכת המדינה…

להשאיר תגובה

