אין כאן צדק, אין כאן היגיון

נתקבל במייל מאת אלון 

הסיפור שלי לא ממש קורע לב, הוא רק דוגמה קטנה, שבצירוף כל הסיפורים הנוראיים כאן, ומאות אלפי הסיפורים האחרים שלא סופרו, זועקת שאת המוסד הזה צריך להחריב מהיסוד ולבנות מחדש.

לפני ארבע שנים פוטרתי ממקום העבודה העיקרי שלי. אני גם עצמאי, אבל לפני ארבע שנים השוק היה מת, ולא היתה לי עבודה. בדיוק נולד הילד השלישי שלי, ואילו לא הייתי משתמש בפיצויי הפיטורין שלי, לא היה לי ממה לפרנס את משפחתי.

אז כמובן, בגלל שאני עצמאי, אין מה לדבר על דמי אבטלה. אבל למזלי, שלא כמו רבים מאלה שכתבו כאן, אני בריא, עקשן וחזק, וחוסר צדק משווע כזה פשוט לא הניח לי לוותר. בנוסף, היה לי זמן להילחם. אז למרות שהסיכוי היה קטן, בכל זאת היה מגיע לי לקבל לפחות דמי אבטלה, עד שאתחיל שוב לעבוד. כי הייתי גם שכיר, ואם אין לי הכנסות אחרות, זה רק הגיוני – לא שהגיון עובד כאן. אחרי ערימות של טפסים, וביורוקרטיה ושעות ארוכות ותורים בשלושה סניפים שונים, הם נכנעו. ובמשך ארבעה חודשים קיבלתי בסך הכול 8500 שקלים לכל התקופה. זה עזר לי לעמוד על הרגליים, ולאט לאט חזרתי לעבודתי וכמובן הפסקתי לחתום בלשכה ולקבל את דמי האבטלה.

לאחר שנה וחצי קיבלתי מכתב מביטוח לאומי: מאחר שאני עצמאי, הכנסותיי מחושבות באופן שנתי, ולפיכך נדרשתי להחזיר לביטוח לאומי את כל דמי האבטלה שקיבלתי, בצירוף ריבית, הצמדה, וקנסות פיגורים, רק משום שחזרתי לעבוד וביתר שנת המס הרווחתי כסף. לא הרבה.

לא ביטוח, ולא לאומי. כמי ששייך למעמד הביניים הרעוע ונמצא מרחק תאונה, מרחק מחלה, מרחק מקרה מצער אחד ויחיד מהידרדרות להתמוטטות כלכלית, זה מופרע שאני צריך להמשיך ולשלם כסף רב מדי חודש לביטוח שאין מצב שיחזור אליי בשום דרך, ולצערי אף לא במצב שאזדקק לו. המדינה צריכה לפרק את המנגנון המסואב והמקרטע הזה, ובמקומו להקים גוף רווחה שיטפל בעניים ובקצבאות. אני משלם ברצון את מיסי העירייה ואת מס ההכנסה. המיסים האלה חוזרים אליי. אבל ביטוח לאומי? כדי להחזיק על גבי משפחות מרובות ילדים? לא נראה לי. אין כאן צדק. אין כאן היגיון. שום דבר.

להשאיר תגובה

