שיטת מצליח

אתרום את סיפור הביטוח הלאומי שלי, שהוא לא נורא במיוחד, אבל מדגים יפה את השיטה (שיטת מצליח):
לפני הצבא עשיתי שנת שירות. מכיוון שסיימתי תיכון בגיל 18.5 בעצם הייתי בשנת השירות בגיל 19. חוק הביטוח הלאומי קובע שמי שמגיע לגיל 18 אך מתגייס לפני גיל 19 לא צריך לשלם ביטוח לאומי על השנה הזו (בצבא לא משלמים בכלל). יש גם חוק ספציפי שקובע שמי שעושה שנת שירות, לא משלם ביטוח לאומי עד הגיוס.
שבע שנים אחרי, קיבלתי הודעה על חוב של 2,700 שקל, על השנה ההיא. ביטוח לאומי טען בהתחלה שהחוק בנוגע לשנת השירות השתנה. בדקתי בצופים (שם עשיתי שנת שירות) והחוק לא השתנה. אחכ הייתה שיחה של בערך שעתיים עם הביטוח הלאומי בטלפון, בה הצלחתי לשכנע אותם שהחוק כן חלק עלי, אחרי ששלחתי אותו בפקס. עכשיו נשארה השאלה הקריטית – האם הייתי תלמיד תיכון בגיל 18.5?? הם דרשו שאני אביא אישור מהמזכירות של בית הספר שלמדתי שם עד סוף שנת הלימודים. שאלתי האם תעודת בגרות זה בסדר, אמרו שלא, כי מה פתאום, זה לא אישור. ביליתי עוד שעה בלהסביר להם, שאם עשיתי בגרות אינטרנית במועד קיץ אז זה הייתי בבי"ס באותו זמן. בסוף הם הבינו. (שולחים פקס. עד שמאשרים שהוא הגיע – עוד יומיים).אני הצלחתי לבטל את החוב המופרך הזה, אבל כמה אחרים במצבי שילמו? כמה בזבזו חצי יום לנסוע לתיכון שלהם מלפני שבע שנים? כמה לא הצליחו לשלוח פקס ושילמו כפול?

מחשבה אחת על “שיטת מצליח

להשאיר תגובה

