סיפור קטן על זקנות מרוקאיות וביטוח לאומי

נתאי פרץ

סיפור קטן על זקנות מרוקאיות וביטוח לאומי: באה עובדת סוציאלית לביתה של הקשישה החולה. וכשאתה נכנס לבית מרוקאי, דבר ראשון יציעו לך תה. אז הקשישה מציעה תה לעובדת הסוציאלית. עכשיו קשישה מרוקאית, תקום להכין תה גם ממיטת טיפול נמרץ, כפי שאנחנו יודעים. אז היא מכינה תה לעובדת הסוציאלית, שרושמת בדו"ח בגדול "הנ"ל מתפקדת מלא" ומסיימת את עבודתה. זה המנגנון וזה הרשע. ויש לי הרגשה שזה עובד על עוד עדות, הטריק הזה.

2 מחשבות על “סיפור קטן על זקנות מרוקאיות וביטוח לאומי

  1. מזכיר לי סיפור ששמעתי לפני חמש או שש שנים, על הורים לילד נכה שהגיעו לוועדה עם ילד נכה, ונשאו אותו על כפיים. הוועדה קבעה אחוזי נכות נמוכים כי אין בעיות ניידות – ההורים נושאים את הילד על הכפיים, נפתרה הבעיה. רצו כנראה שהוא יתגלגל על הרצפה.

  2. כן, גם עם סבתא שלי הפולניה היה סיפור דומה. באה מישהי מביטוח לאומי לראות אם היא צריכה עזרה, והפולניה הגאה אמרה, "לא צריך כלום, אני מטפלת בבעלי". ואמא שלי, שבאותה תקופה היתה רצה כל יום מהעבודה להיות אצלם מאחר הצהריים עד הלילה כדי לנקות ולדאוג לכל מה שצריך, כי סבתא שלי לא תפקדה וסבא שלי לא תפקד – היא כמעט התחילה לבכות. היא נפלה מהרגליים, היתה גמורה לגמרי מהריצות האלה כל הזמן, והעובדת הסוציאלית פשוט מקבלת את המלה של אשה זקנה עם התחלה של דמנציה שהבת שלה בוכה שחייבים עזרה לבוקר, לפחות לשעתיים או שלוש, כי היא גם צריכה להיות קצת בעבודה.

להשאיר תגובה

